خانه
خدمات
آموزش
در باره ما
تماس با ما

به درمانگاه خیریه شهدای مسجد آل محمد خوش آمدید

لزوم کنترل قند خون در بیماران دیابتی قبل از مراجعه به دندان پزشک

عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: بیماران دیابتی جهت جلوگیری از هرگونه مشکل قبل از مراجعه به دندان پزشک قند خون را کنترل کنند.
به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، عبدالرضا معادی با اشاره به اینکه در افراد دچار بیماری دیابت نسبت به افراد سالم خطر ابتلا به بیماری های دهان و دندان بیشتر است گفت: بسیاری از عوارض دیابت از جمله بیماری‌های دهان و دندان می‌توانند به واسطه کنترل خوب دیابت پیشگیری شوند.
 عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت افزود: دیابت در دندانپزشکی از جایگاه خاصی برخوردار است و دندانپزشک باید بدون به مخاطره انداختن جان بیماران دیابتی که تحت درمان قرار گرفته اند، به آنها خدمات ارایه کند.
وی با بیان اینکه مشکلات شایعی مربوط به دیابت در بحث دهان و دندان وجود دارد اظهار داشت: بدون شک فرد دیابتی باید دیابت خود را کنترل کند و در هر ویزیت دندان پزشک خود را مطلع سازد و پیش از جراحی ها می بایست فرد توسط پزشک معالج خود معاینه شود.
 این دندان پزشک تصریح کرد: ممکن است به واسطه درمان های جراحی دهان نیاز شود، تا برنامه غذایی فرد و یا میزان انسولین مصرفی بیمار تغییر یابد،  لذا اعمال غیر ضروری و غیر اورژانسی دندانپزشکی در صورتی که قند خون به خوبی تحت کنترل نباشد، با تاخیر انجام خواهد شد.
دکتر معادی گفت: به دلیل بیماری دیابت التیام زخم دهان ممکن است طولانی شود، ولی  به واسطه مراقبت‌های خوب پزشکی و دندانپزشکی مشکلات بعد از جراحی نسبت به یک فرد غیر مبتلا به دیابت بیشتر نخواهد بود.